U svojoj mahnitosti, Dodik još uvijek dodaje odredbe novog ustava koje mu padnu na pamet, pa će konačna verzija prijedloga biti poznata vjerovatno tek sutra. Narodna skupština RS-a sutra će, na posebnoj sjednici, raspravljati o tekstu novog ustava Republike Srpske. Ukoliko ovaj tekst bude usvojen i stupi na snagu, praktično će se otvoriti vrata za otcjepljenje RS-a od BiH. Naime, u članu 9. predloženog teksta novog ustava doslovno stoji:
- RS ima pravo na samoopredjeljenje. Republika Srpska može uspostavljati specijalne paralelne veze, udruživati se u složene državne zajednice federalnog ili konfederalnog uređenja sa susjednim i drugim državama ili grupama država.
Za one koji možda nisu razumjeli, ovo znači da RS ima pravo da odluči hoće li ostati dio BiH, postati samostalna država ili se priključiti nekoj drugoj zemlji.
Pored toga, gotovo svaka odredba ovog teksta krši Ustav BiH. Naime, spominje se da RS preuzima sva ovlaštenja koja nisu izričito navedena kao nadležnosti bh. institucija u članu 3. Ustava BiH. To bi značilo da BiH vraća iste nadležnosti koje je imala neposredno po okončanju rata 1996. godine, kada je potpisan Dejtonski sporazum.
To bi značilo da BiH gubi kontrolu nad carinama, indirektnim porezima, vojskom, policijom, obavještajnim službama, pravosuđem, vođenjem monetarne politike, te svime što je uspostavljeno kroz proteklih 30 godina.
Sve odluke koje budu donesene u državnim institucijama, prema predloženom tekstu, važiće i biće implementirane na teritoriji RS-a samo ako ih potvrdi Narodna skupština RS. Ukoliko to ne bude slučaj, zakoni i odluke sa državnog nivoa neće biti primijenjeni u RS-u. Tekst predviđa ukidanje bh. državljanstva, pa će stanovnici RS-a imati “državljanstvo RS-a” i mogu dobiti i državljanstvo Srbije. Također, himna RS-a biće “Bože pravde”, glavni grad RS-a bit će Banja Luka, dok će Istočno Sarajevo sa sjedištem u Palama biti označeno kao prijestonica.
Prema ustavnom prijedlogu, praktično je predviđeno ukidanje Oružanih snaga BiH, jer jedna od odredbi kaže da RS “uređuje i obezbjeđuje oblast odbrane i sigurnosti”. Ustav također predviđa da RS ima svoju vojsku.
Pomenut je i distrikt Brčko, ali ne kao dio države koji pripada BiH, već kao teritorija u “zajedničkom vlasništvu RS-a i FBiH”.
Novo poglavlje u ustavu odnosi se na funkciju predsjednika RS-a, koja već postoji u trenutnom ustavu entiteta. Međutim, predložene odredbe omogućavaju Dodiku da na zakonit način postane apsolutni vladar ovog dijela BiH. Naime, u slučaju opasnosti koja ugrožava opstanak RS-a ili građane, Narodna skupština RS proglašava vanredno stanje. Kada Narodna skupština ne može da se sastane, predsjednik RS-a može donositi uredbe sa zakonskom snagom, a uz to i imenovati i razrješavati funkcionere koje inače bira Narodna skupština. Ove uredbe i odluke o imenovanjima bit će podnesene na potvrdu Narodnoj skupštini čim se ona bude mogla sastati.
Također, u slučaju ratnog stanja, predsjednik RS-a može donositi uredbe sa zakonskom snagom, a imenovanja i razrješenja funkcionera također mogu biti izvršena bez prethodne potvrde Narodne skupštine, dok se institucije BiH ne mogu sastati.
U vanrednim i ratnim stanjima, akti predsjednika RS-a mogu obustaviti pojedine odredbe Ustava koje se odnose na donošenje zakona, propisa, općih akata i ljudskih prava i sloboda. Može se mijenjati organizacija i ovlasti izvršnih, upravnih i pravosudnih organa, kao i teritorijalna organizacija u RS-u.
Dodik je također predložio da predsjednik RS-a preuzme nadležnosti koje su dosad pripadale BiH, uključujući imenovanje ambasadora. Ove izmjene jasno pokazuju da Dodik ruši Dejtonski sporazum i sve što je u BiH izgrađeno od potpisivanja mirovnog ugovora do danas.
Kako je već bilo najavljeno, najveća izmjena odnosi se na ukidanje Vijeća naroda, što predstavlja značajnu promjenu u odnosu na postojeći Ustav RS-a.