Home Politika Nova pravila za vozačke dozvole i registracije stupaju na snagu

Nova pravila za vozačke dozvole i registracije stupaju na snagu

1194
0

Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine uvelo je tri nova pravila koja se odnose na registraciju vozila i vozačke dozvole, a kojima se, kako navode, nastoji pojednostaviti administracija i ubrzati procesi koji su godinama usporavali prijevoznike.

Tri podzakonska akta jučer su upućena u Službene novine BiH, čime je otvoren put njihovom zvaničnom stupanju na snagu.


Novi pravilnici i izmjene

Prema prvim izmjenama u Pravilniku o registraciji vozila, uvodi se mogućnost redovnog i hitnog izdavanja zamjenske – tzv. treće tablice. Ovo rješenje omogućava prijevoznicima da, u slučaju gubitka ili krađe registarske oznake, nastave rad bez prekida poslovanja i dodatnih troškova.

Takođe, ukida se obaveza objavljivanja gubitka ili krađe tablice u Službenim novinama, čime se postiže značajna ušteda vremena i novca. Obrasci i komunikacija s Ministarstvom su pojednostavljeni kako bi se izbjegla nepotrebna administracija i višestruka dopisivanja.


Pravilnik o vozačkoj dozvoli

U okviru Pravilnika o vozačkoj dozvoli, uvedene su izmjene koje posebno olakšavaju rad profesionalnim vozačima. Ukoliko je zabrana vožnje izrečena samo za određenu kategoriju, izdaje se zamjenska vozačka dozvola s upisanom zabranom, dok se postojeća dozvola ne oduzima dok nova ne bude izrađena.

Nadležni MUP određuje početak mjere uzimajući u obzir vrijeme potrebno za izradu dokumenta, što je, kako se naglašava, ključno za prijevozničke firme koje ne mogu priuštiti višednevne zastoje. I u ovom pravilniku, obrasci i način komunikacije s nadležnim organima dodatno su pojednostavljeni.


Centri izvrsnosti i novi model obuke

Najobuhvatnije promjene donosi Pravilnik o uvjetima izdavanja licenci i kvalifikacijskih kartica vozača, koji uvodi model centara izvrsnosti.

Centar izvrsnosti A namijenjen je prijevoznicima s najmanje 20 vozila i deset godina važeće licence, i omogućava im da unutar vlastite firme organiziraju i teorijsku i praktičnu obuku vozača. Sam ispit će provoditi ovlaštene stručne institucije.

Centar izvrsnosti B, za prijevoznike s najmanje 10 vozila i pet godina licence, može organizovati djelomičnu obuku.

Upravo se čita:  "Nemoćan je, on je završena priča": Vasković otkriva zbog koga je Čović "okrenuo leđa" Miloradu Dodiku

Uvedena je i mogućnost priznavanja kvalifikacijskih kartica (KOD 95) stečenih u zemljama Evropske unije i državama Povelje kvaliteta, i to za preostali period važenja, čime se izbjegava ponovno polaganje i dokazivanje već stečenih kompetencija.


Digitalizacija i saradnja s IDDEEA-om

U saradnji s Agencijom IDDEEA, Ministarstvo uvodi brži sistem izdavanja kvalifikacijskih kartica te povećava njihov sigurnosni standard. Postupak se pojednostavljuje jer više nije potrebno dostavljati CIPS prijavu niti kopiju vozačke dozvole, čime se dodatno ubrzava cijeli proces.

Osim toga, od 2027. godine uvodi se obavezna individualna praktična obuka za vozače, što će, prema procjenama Ministarstva, omogućiti postepeni prelazak na evropski model profesionalne kvalifikacije.

Kod gubitka ili krađe licence i izvoda, više neće biti potrebna objava u Službenim novinama – dovoljno je slučaj prijaviti putem službenog portala Ministarstva.


Pripreme za e-CMR protokol

Paralelno s navedenim reformama, Ministarstvo je završilo prijedlog za pristupanje e-CMR protokolu i uputilo ga Vijeću ministara BiH. Ova inicijativa, koja se danas nalazi na dnevnom redu, ima za cilj digitalizaciju međunarodnih tovarnih listova i smanjenje papirologije, što će, kako očekuju iz Ministarstva, dodatno olakšati rad prijevoznicima.

“Ovim paketom smanjujemo administrativna opterećenja, ubrzavamo procedure i usklađujemo se s evropskim standardima u profesionalnom prijevozu”, poručili su iz Ministarstva.


Izjava ministra Edina Forte

Ministar Edin Forto istakao je da je riječ o sektoru od ogromnog značaja za domaću ekonomiju:

“O drumskom prijevozu pričamo kao da je to nekoliko firmi, a zapravo govorimo o desetinama hiljada ljudi koji svaki dan izađu na put, podnesu kontrole, čekanja, administraciju i opet isporuče robu. To su ljudi koji direktno doprinose ekonomiji Bosne i Hercegovine i zbog toga sam i lično i profesionalno vezan za ovu temu. Ali pomoć mora biti institucionalna, ne ad hoc. Naš posao je da pravila budu jasna, jednaka za sve i dovoljno brza da se posao može raditi bez nepotrebnih zastoja”, dodao je Forto.

Upravo se čita:  ODE I FORTO: Smjena na čelu Naše stranke

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here